بانوان

دانستنیهای بهداشتی و لباس بانوان

بانوان

دانستنیهای بهداشتی و لباس بانوان

  • ۰
  • ۰

تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن بسیار حائز اهمیت است. لباس زیر از نکات مهمی است که کم‌توجهی به آن بیمارتان می‌کند. خانم‌ها باید نسبت به آقایان دقت بیشتری روی این موضوع داشته باشند. 

برای اینکه اصطلاح معروف پیش‌گیری بهتر از درمان است را تمامأ رعایت کرده باشید حواس‌تان به لباس زیرتان باشد. برای حفظ بهداشت ناحیه تناسلی، علاوه بر داشتن لباس روی مناسب، پوشیدن لباس زیر نیز توصیه می‌شود. با توجه به اینکه خانم‌ها ممکن است  در شبانه‌روز ترشحات طبیعی داشته باشند بهتر است که لباس زیر بپوشند. چرا که این امر به بهداشت بدن، لباس و یا اساس منزلی که روی آن می نشینند کمک کرده و از آلوده شدن جلوگیری می‌کند. در ادامه این مطلب به تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن پرداخته شده است پس با ما همراه باشید.

تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن

اهمیت لباس زیر در کشورهای پیشرفته

در کشورهای پشرفته لباس زیر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با پوست بدن ارتباط نزدیکی دارد. چرا که آن‌ها معتقدند لباس زیر می‌تواند یکی از عوامل تحریکات پوستی اعم از قارچ و سوزش و التهابات باشد. بدین ترتیب این کشورها قوانین و اصول کیفی را برای تولید لباس زیر رعایت می‌کنند. از بهترین الیاف‌ها جهت تولید بافت‌ پارچه‌های مناسب این لباس‌ها استفاده می‌کنند. همچنین از مواد کاملا بهداشتی و استاندارد، پارچه‌های مربوطه را می سازند و بدین جهت لباس زیر دارای قیمت بالایی‌ست.

اثرات مطلوب لباس زیر

تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن به شرط حفظ تمیزی آن در سلامت اندام تناسلی اهمیت فراوانی دارد. بدانید که لباس‌های با کیفیت و مناسب از هر لحاظ در تمیزی و خشک نگه‌ داشتن واژن تاثیر زیادی دارند. لباس زیر با سایز مناسب نه تنها موجب اختلال گردش خون و تحریکات پوستی نمی‌شود بلکه در سلامت جسم نیز موثر است. 

تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن

پوشیدن لباس‌های تنگ نیز فضای ناخوشایندی برای برخی از قسمت‌های حساس بدن فراهم می‌کنند. این لباس‌ها علاوه بر اینکه در خونر‌سانی دستگاه تناسلی، اختلال ایجاد می‌کنند، اثر سوء نیز بر عروق دارند. به همین دلیل است که جمله لباس زیر خوب بپوشید تا برای‌تان گران تمام نشود را باید آویزه گوش کرد. 

لباس زیر‌های کهنه، چرک مرده و از جنگ برگشته را دور بیندازید و شأن و شخصیت خود را حفظ نمایید. احترام و کرامت خود را در بالاترین حد ممکن بدانید تا از نظر روحی و جسمی از سلامت کامل برخوردار باشید. پس در مورد لباس زیرتان محتاطانه رفتار کنید.

لباس زیر و نقش آن در بهداشت بدن

لباس زیرهای نخی موجب گردش هوای مناسب در ناحیه تناسلی شده فضای مناسبی برای این قسمت فراهم می‌شود. اینجاست که باید حساسیت موضوع را درک کرد. به دلیل اینکه انواع خاصی از لباس زیرها با هر جنس و پارچه‌ای روانه بازار می‌شود تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن را بدنام کرده است. این لباس‌ها گرما و رطوبت نواحی حساس بدن را افزایش داده و منجر به رشد باکتری‌ها و عفونت می‌شود.

تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن

لباس زیر گزینه بسیار مناسبی در هنگام ورزش کردن است. چرا که از عرق کردن بدن و ایجاد حساسیت، سوختگی پوست یا ایجاد کهیر جلوگیری می‌کند. همواره تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن را بخاطر داشته باشید تا از عواقب بعدی آن در امان باشید.

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد!

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که لباس زیر‌تان چگونه به دست شما می‌رسد و چه مسیرهایی طی کرده است؟ چگونه دوخته شده یا بسته‌بندی شده است؟  و ده‌ها سوال دیگر؟ مطمئنأ با فکر کردن به این سوالات اولین کار شستن لباس زیر نو قبل از استفاده آن است. زیرا احتمال آلوده شدن این لباس‌ها به انواع ویروس و قارچ در طول مسیر غیر ممکن نیست. در صورت نشستن آن‌ها بخاطر قیمت و یا از دست ندادن رنگ و بافتش، خطرات زیادی به جان خواهید خرید. ممکن است به انواع حساسیت‌های پوستی دچار شوید، پس بهتر است همیشه به یاد داشته باشیم، علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد!                                      

لباس زیر را حداقل یک یا دو بار در روز تعویض کنیم تا منشأ ایجاد عفونت یا بیماری‌های قارچی نشود. تعویض باید روزانه صورت گیرد و نباید منتظر حمام رفتن بود. به طور کل لباس زیر جزئی از کمد هر خانمی است و باید از مهم‌ترین اجزا هم باشد. در حفظ آن کوشا باشیم. چه خانم‌ها و چه آقایان  باید از تاثیر لباس زیر بر بهداشت بدن غافل نشوند تا زندگی روزمره و زناشویی‌شان تحت تاثیر قرار نگیرد.

  • ۹۸/۰۹/۲۰
  • خانه هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی